מהו אוטוקלאב?

אוטוקלאב הוא מכשיר המעקר נוזלים, מוצקים ופסולת ביולוגית בעזרת קיטור. עיקור על ידי קיטור נחשב לשיטה יעילה ביותר מכיוון שהיא מתאימה למגוון רחב של אפליקציות, ידידותית לאיכות הסביבה בכך שהיא לא גורמת לזיהום משני כתוצאה מתהליך העבודה וניתן לשליטה בכל שלבי העבודה.

מהו אוטוקלאב

למה קיטור נחשב לשיטה יעילה לעיקור?

  • בשיטת הקיטור כמות האנרגיה ביחידת השטח גבוהה יותר.
  • הקיטור הינו בעל יכולת חדירה וזרימה חופשית לכל הכיוונים בחלל האוטוקלאב.
  • הקיטור מחליף את האוויר, ועובד על עיקרון הדומה לזה של סיר לחץ. כלומר, הקיטור באוטוקלאב מגיע לטמפרטורה וללחץ גבוהים המאפשרים עיקור מושלם לכלים, נוזלים או אשפה אותם אנו רוצים לחטא.

תהליך העיקור המתרחש באוטוקלאב:

  • קיטור חם הורס את שכבת הפרוטאין המכסה את הבקטריה.
  • כתוצאה מכך יש הרס בלתי הפיך במבנה הבקטריה.
  • הבקטריות כבר לא יכולות להתרבות וכך מתקבל מצב סטרילי.

חשוב לדעת לפני רכישה: התאמת האוטוקלאב לצרכים שלכם

  • ישנם סוגים שונים של אוטוקלאבים למכירה שניתן למצוא בשוק היום, וחשוב לדעת איזה סוג מתאים לצרכים של מעבדתכם:
  • נפח מתאים – ישנם מכשירי אוטוקלאב למכירה בנפחים שונים, מליטרים בודדים ועד כמה מאות ליטרים. מכשירי אוטוקלאב עד 50 ליטר מתאימים למרפאות שיניים, מעבדות קטנות, קוסמטיקה, מחקר וכ”ד. מכשירי אוטוקלאב מעל 50 ליטר מתאימים למעבדות מחקר בתחומי הביולוגיה והביוטכנולוגיה, ובמקומות בהם נדרש לחטא את הפסולת המעבדתית טרם העברתה לאתרי הפסולת הרגילים.
  • החומר אותו רוצים לעקר – חשוב לדעת, האם צריך לעקר נוזלים, מוצקים, כלים או פסולת ביולוגית? לדוגמא, על מנת לעקר מוצקים רצוי ואף כדאי, שיהיה אוטוקלאב עם מערכת וואקום, כאשר הדרישה לעקר נוזלים בלבד, אין צורך במערכת וואקום.
  • סוג מערכת קירור – חשוב לדעת מה תדירות השימוש באוטוקלאב על מנת לבחור באוטוקלאב עם מערכת הקירור היכולה להתמודד עם התדירות. כלומר, אם יש צורך במספר רב יחסית של מחזורי עיקור יש צורך במערכת קירור חזקה יותר מאשר ללקוח שצריך לבצע מספר נמוך של מחזורי עיקור.
אוטוקלאבים

בטיחות לפני הכל

בטיחות אוטוקלאב הוא נושא חשוב מאוד. לכן, קיימים תקנים מאוד מחמירים מכיוון שלחץ קיטור יכול להיות מאוד מסוכן; במידה והוא מתפרץ ללא שליטה הוא יכול אף לגרום לנזק בגוף האדם אם לא פועלים לפי הוראות היצרן. המערכת ככלל, וסוג החומרים והמתכות המרכיבים אותה בפרט, חייבים לעבור בדיקות בטיחות לוודא שיכולים להתמודד עם הלחץ הכביר שיכול להיווצר בדוד הקיטור. חשוב ביותר שהדוד אטום ובעל גוף חימום נסתר אשר לא בא במגע עם הנוזלים או החומרים. רצוי, ואף כדאי, לבצע בדיקות בטיחות פעם ב-14 חודשים, הכוללת בדיקת הדוד, שסתומי הבטיחות באוטוקלאב ודלת המכשיר.

 

ייעוץ מקצועי

אם אינכם בטוחים איזה אוטוקלאב אתם צריכים למעבדתכם, אתם מוזמנים לפנות ולהתייעץ עם המומחים שלנו. אנשי המקצוע במאיר טכנולוגיות מדעיות עומדים לרשותכם בכל הסוגיות שיכולות לעלות כשמגיע הרגע לבחור אוטוקלאבמתאים, או כל ציוד מעבדה אחר, עבור הצרכים שלכם. אנחנו הכתובת הנכונה לכך. אנשי המקצוע שלנו ישמחו, לפני הכול, להקשיב לכם על מנת להבין למה אתם זקוקים, ובכך לעזור לכם לבחור את המתאים ביותר במחיר האופטימלי. כל המוצרים שתרכשו הינם איכותיים ובטיחותיים בעלי תיקני בטיחות המובילים בארץ ובעולם ויוכלו לשמש אתכם במעבדה לשנים רבות, אז למה שלא תיצרו עימנו קשר עוד היום?

סגירת תפריט

לקבלת פרטים מלאו את הטופס

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם